KAKO IZBEĆI DEPRESIJU U STAROSTI I OSEĆATI SE BOLJE?

Proces starenja dovodi do smanjenog nivoa aktivnosti većeg broja proteina u moždanim strukturama koje posledično povećavaju verovatnoću nastajanja depresivnih stanja. Zaista, veći broj istraživanja je pokazao da je incidenca depresivnih stanja za 16% veća kod osoba treće životne dobi. Pri tome, izgleda da je jedan od značajnih faktora nastanka depresije kod starijih osoba i smanjen nivo serotonina i njegovog najvažnijeg prekursora, triptofana u mozgu. Stoga ne treba da čudi zainteresovanost naučne javnosti za mogućnost povećanja nivoa serotonina u mozgu kod osoba treće životne dobi. Na osnovu nedavno objavljenog istraživanja, izgleda da fizička aktivnost predstavlja jedan veći deo rešenja! Grupa istraživača sa Univerziteta Šerbrok (Kvebek, Kanada) je na uzorku od 19 osoba starosti 65 godina utvrđivala efekat vežbanja na nivou od 65% od maksimalne potrošnje kiseonika, u trajanju od 60 minuta, na nivo slobodnog triptofana. Rezultati istraživanja su pokazali da nivo triptofana značajno raste nakon fizičke aktivnosti (preko 100%) i da ostaje značajno povišen barem 60 minuta nakon vežbanja! «Povećani nivo triptofana dovodi do povećanog nivoa serotonina u mozgu tokom i nakon vežbanja, čime se ostvaruje osnovni preduslov za poboljšani mentalni osećaj angažovanih osoba»- zaključuju autori teksta. Istraživanje je objavljeno u aprilskoj svesci časopisa Medicine and Science in Sports& Exercise za 2012 godinu.

Advertisements

Napiši komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s