NOVI PARAMETAR U TRENINGU ZA PORAST APSOLUTNE SNAGE – BRZINA JE VAŽNA

Trening snage je decenijama zastupljen u vrhunskom i rekreativnom sportu za poboljšanje sportskog postignuća ili za poboljšan telesni izgled i zdravstveni status. Na uzorku sportista, trening snage veoma često podrazumeva i rad na razvoju apsolutne snage mišića, s obzirom da se ova sposobnost smatra bazom za kasniji razvoj praktično svih fizičkih kvaliteta. Ujedno, profesionalni sportisti su u večitoj potrazi za novim trenažnim metodama razvoja apsolutne snage kako bi predupredili adaptaciju i dostizanje platoa vrednosti snage, problema sa kojim se svaki sportista ranije ili kasnije susretne. Nedavno objavljeno istraživanje izgleda da nudi jedno od mogućih rešenja. Grupa istraživača sa Univerizteta u Rimu (Italija) je na uzorku od 10 visoko treniranih sportista utvrđivala efekat primene dva tipa treninga snage pri čemu je jedina razlika zapravo bila brzina podizanja opterećenja. Jedna grupa je u trajanju od tri nedelje radila dva puta nedeljno sa opterećenjem od 85% od 1RM i podizala teg maksimalnom mogućom brzinom, dok je druga grupa imala isti treninga ali je teg podizala proizvoljnom brzinom. Rezultati istraživanja su pokazali da je grupa koja je teg podizala maksimalnom mogućom brzinom značajno napredovala u parametru snage (čak za 10,5%) kao i da je povećala brzinu podizanja tega za oko 3%, dok kod druge grupe nije zabeležena nikakva promena u testiranim parametrima. Izgleda da brzina podizanja tega ima značajnu ulogu u efektima treninga za apsolutnu snagu i da je o ovom parametru potrebno voditi računa!

Advertisements

Napiši komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s