NA KOJOJ VRSTI PODLOGE TRČATI?

Iako trčanje predstavlja najprirodniji oblik rekreacije koji svakodnevno sprovode milioni pasioniranih rekreativaca, potrebno je naglasiti da ono nosi i određene rizike. Pre svega, radi se o povredama lokomotornog aparata koje mogu varirati od jedva primetnih tegoba do ozbiljnih kliničkih slika upala tetiva  i ovojnica koje mogu onemogućiti normalno funkcionisanje osobe u dužem vremenskom periodu. I dok je uzroke za nastanak ovih povreda moguće tražiti u tehnici trčanja, kvalitetu obuće i nekim drugim biomehaničkim faktorima ( nakrivljenost puta i sl..) izgleda da jedna od glavnih determinanti za nastanak povreda tokom trčanja predstavlja veličina udarnog opterećenja koje nastaje kao posledica strukture podloge. Grupa istraživača sa Univerziteta Hong Kong (Hong Kong) je na uzorku dobro treniranih trkača utvrđivala veličinu udarnog opterećenja na stopalo prilikom trčanja na betonu, tartanu ili travi. Rezultati istraživanja su pokazali da se značajno veće opterećenje na svim delovima stopala ostvaruje prilikom trčanja na betonu u odnosu na trčanje na ostalim podlogama. Do 20% veće opterećenje značajno povećava ukupni stres lokomotornog aparata i time značajno povećava mogućnost za nastanak povrede. Bez obzira koliko ste iskusan trkač i koji je kvalitet obuće koju nosite dok upražnjavate svoju omiljenu rekreativnu aktivnost, preporućljivo je da izbegavate tvrde podloge poput betona- tako ćete značajno smanjiti opterećenje na stopala i povećati izglede da još dugo uživate u svim blagodetima trčanja!

Advertisements

Napiši komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s