POLA LITRA MLEKA ZA SMANJENU UPALU MIŠIĆA

Oštećenje mišića predstavlja očekivan efekat primene agresivnijih trenažnih sadržaja. Ovo dalje dovodi do pojave upale mišića, smanjene radne sposobnosti «povređenog» mišića i posledično smanjenog trenažnog nadražaja i smanjenja efikasnosti treninga u narednih nekoliko dana. Zbog toga, već nekoliko decenija postoji narastajući trend utvrđivanja potencijalnih trenažnih i netrenažnih interevncija koje bi dovele do smanjenja negativnih efekata ekstremnih opterećenja.  Jedna od novijih procedura podrazumeva i unos ugljenih hidrata neposredno nakon trenažne epizode. Nedavno objavljeno istraživanje izgleda da ide i korak dalje, ukazujući da je deo rešenja moguće pronaći i u unosu običnog mleka! Na uzorku od 24 trenirana muškarca podeljenih u tri ekvivalentne grupe, primenjivan je trening ekstremnog opterećenja nakon čega su ispitanici unosili: 500ml mleka, 1000ml mleka ili običnu vodu! Rezultati istraživanja su pokazali da se grupa koja je unosila 500ml mleka odlikovala najmanjim oštećenjem mišićnog tkiva ali i najmanjim padom radne sposobnosti u periodu od 72 sata! «Izgleda da se izražena upala mišića i pad radne sposobnosti nakon primene ekstremnih opterećenja u značajnoj meri može izbeći unosom 500ml mleka neposredno nakon trenažne epizode»

Advertisements

Napiši komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s