TRENING SA MALIM OPTEREĆENJEM OSTVARUJE SLIČNE EFEKTE NA HIPERTROFIJU KAO I SA VELIKIM

Trening snage je ušao u sportsku i rekreativnu praksu na velika vrata neposredno posle drugog svetskog rata, uz dokazane značajne dobrobiti koje ostvaruje kako na sportski rezultat tako i na zdravstveni status. Jedan od najčešće spominjanih efekata primene treninga snage jeste hipertrofija mišića, uz veći broj istraživanja koji su doveli do koncenzusa da je potrebno relativno veliko opterećenje (težinu koju je moguće podići 8-12 puta do otkaza) kako bi se ostvarili pozitivni efekti na povećanje mišićne mase. Ipak, nedavno objavljeno istraživanje ukazuje da ovaj davno ustanovljeni princip treninga možda i nije sasvim tačan! Grupa istraživača sa Univerziteta Mekmaster (Kanada) je utvrđivala hronične odgovore skeletnih mišića na različite modalitete treninga snage na uzorku od 10 zdravih, mladih muških osoba. Osobe su tri puta nedeljno primenjivale tri različita modela treninga – jednu ili tri serije do otkaza sa 80% od 1RM i tri serije do otkaza sa 30% od 1 RM. Rezultati istraživanja su pokazali da treninga snage sa 30% od 1RM u desetonedeljnom intervalu ostvaruje iste efekte na hipertrofiju mišića kao i primena opterećenja od 80% od 1RM!  Izgleda da je ključni parametar u hipertrofiji mišića pre svega izvođenje serije do otkaza, a ne sama veličina opterećenja sa kojom se trenira.

Advertisements

Napiši komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s