INSOMNIJA – FIZIČKA AKTIVNOST KAO LEK

aa

Insomnija predstavlja poremećaj sna, tj. nemogućnost osobe da zaspi ili da provede u snu predviđeni broj sati, sa najvećom incidencom na uzorku starije populacije.  U slučaju prolongiranog problema sa snom, posledice su najčešće problem sa pamćenjem, depresija, iritabilnost ali i povećan rizik od nastanka kardiovaskularnih oboljenja. Postoji veći broj strategija za rešavanje ovog značajnog problema kod starijih osoba, a novija istraživanja ukazuju na mogući pozitivni efekat najjeftinijeg i najsigurnijeg medikamenta, vežbanja! Na uzorku od preko 14000 starijih osoba, grupa istraživača sa Univerziteta Okajama (Japan) je u trogodišnjoj studiji analizirala povezanost nivoa habitualne fizičke aktivnosti i incidence insomnije. Rezultati istraživanja su pokazali da postoji značajna inverzna povezanost insomnije i nivoa habitualne fizičke aktivnosti! Habitualna fizička aktivnost visoke učestalosti (preko 5 puta nedeljno) ostvaruje značajnu povezanost sa insomijom, naročito sa problemom dužine sna!. “Izgleda da je veoma dobra strategija u borbi protiv problema sa snom jednostavno savetovati starije osobe da povećaju učestalost habitualne fizičke aktivnosti”- zaključuju autori.  Istraživanje je objavljeno u aprilskoj svesci  časopisa Journal of Aging and Physical Activity za 2013 godinu.

Advertisements

Napiši komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s