POBOLJŠANJE KARDIORESPIRATORNOG SISTEMA MOGUĆ PRIMENOM KRATKIH TRENINGA (HIIT)

21

U poplavi sedentarnih i gojaznih osoba na svetskom nivou, postoji izražena potreba povećanog učešća u fizičkoj aktivnosti, kao značajnom segmentu integralne strategije poboljšanja zdravlja. I dok i dalje postoji generalni stav da je za poboljšanje parametara fizičke forme neophodno sprovoditi dugotrajne treninge u dužem vremenskom periodu, serija novijih naučnih saznanja ukazuje na veoma veliki efekat kratkih intrevalnih treninga visokog intenziteta (HIIT) na poboljšanja zdravstvene forme.

Nedavno objavljeno istraživanje ukazuje da je minimalna doza ovog tipa treninga možda i manja nego što smo mislili! Grupa istraživača sa Univerziteta sa Tehničkog Univerziteta Trondhajm (Norveška) utvrđivala je uticaj 10- nedeljnog intervalnog treninga kratkog trajanja (samo 4 minuta na 90% od maksimalne srčane frekvence) na parametre kardiorespiratorne forme sedentarnih zdravih odraslih osoba. Grupa od 26 ispitanika (BMI: 25–30%, Godine: 35–45) je podeljena u eksperimantalnu i kontrolnu pri čemu je kontrolna sprovodila dobro poznati Hof i Helgerud HIIT trening (4*4 min na 90%Hrmax sa 3 minuta aktivne pauze). Rezultati istraživanja su pokazali da je eksperimentalna grupa poboljšala aerobnu sposobnost za velikih 10%, dok je kontrolna grupa napredovala za 13%! „Izgleda da je već 4 minuta aktivnosti visokog intenziteta 3 puta nedeljno dovoljno da značajno popravi kardiorespiratornu formu sedentarnih zdravih osoba“- zaključuju autori.

Izvor: http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0065382

Advertisements

Napiši komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s