PIRINAČ – ONO ŠTO NISTE ZNALI

info_polishing

Zahvaljujući brojnim korisnim materijama koje sadrži, pirinač ima blagotvorno dejstvo na zdravlje i trebalo bi da bude veoma često na trpezi, naglašavaju stručnjaci. Prednost, naravno, ima integralni pirinač.
Redovno konzumiranje pirinča ima višestruko pozitivan uticaj na zdravlje. Ova namirnica organizam snabdeva energijom veoma brzo, normalizuje nivo šećera u krvi i odličan je izvor vitamina B1.
Iako u svetu postoji više od 40 vrsta pirinča, najčešće se deli na žuti – integralni i beli, to jest rafinisani.
Celo zrno pirinča ne prerađuje se previše, te ima veoma visoku nutritivnu vrednost u odnosu na beli pirinač kome se skidaju opne prilikom procesa rafinizacije.
Osobe koje na meniju češće imaju ovu žitaricu manje su sklone i problemima sa kožom, visokom krvnom pritisku i bolestima srca.
Prema rečima stručnjaka, budući da je bogat ugljenim hidratima, pirinač u ljudskom organizmu ima ulogu goriva i pomaže normalnu funkciju mozga.
Ne sadrži štetne masnoće, holesterol niti natrijum i zbog toga je često deo balansiranih dijeta. Odličan je izvor vitamina i minerala, najviše vitamina D, nijacina, kalcijuma, gvožđa, riboflavina, a bogat je i vlaknima.
Zahvaljujući niskom sadržaju natrijuma, pirinač je idealna namirnica za one koji pate od visokog krvnog pritiska.
Novija istraživanja pokazuju da učestalo konzumiranje belog pirinča podstiče pojavu dijabetesa tipa 2 (starački dijabetes), dok je opasnost od razvoja tog oboljenja manja ako se konzumira žuti (integralni) pirinač.
Naučnici sa Harvarda su došli do tog rezultata obavivši analizu konzumiranja belog i žutog pirinča kod 157.463 žene i 39.756 muškaraca u periodu od 14 do 20 godina.
Ustanovljeno je da su osobe koje konzumiraju beli pirinač pet puta sedmično izložene 17 odsto većoj opasnosti od razvoja dijabetesa tipa 2 od onih koji ga jedu samo jednom mesečno.
Među osobama koje su jele žuti pirinač dva ili više puta sedmično opasnost od pojave dijabetesa bila je manja za 11 odsto u odnosu na one koje su jele beli pirinač samo jednom mesečno.
Rezultati istraživanja su, kako su naveli američki naučnici, pokazali da zamena belog pirinča žutim ili nekim drugim žitaricama, kao što su cela zrna žita i ječma, smanjuje za 36 odsto opasnost od razvoja dijabetesa.
Žuti pirinač sadrži više vlakana, minerala i vitamina i ne diže toliko brzo nivo šećera u krvi kao rafinisani pirinač.

Advertisements

Napiši komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s