TABATA TRENING ZA BRZO SAGOREVANJE KALORIJA

052511_beat_running_watch_1

Trening visokog intenziteta (HIIT- High intensity interval training) je sve popularniji vid vežbanja u poslednje vreme. Tabata model treninga, nazvan prema japanskom naučniku Izumi Tabati koji ga je predstavio sada već daleke 1996, predstavlja jedan od najčešće korišćenih. Tabata je  poredeći efekte treninga kontinuiranog tipa na 70% od Vo2max i intervalnog treninga ukupnog trajanja 4 minuta (20-s rada na  170% od Vo2max sa 10-s pauzom) utvrdio identičan porast vo2max ova dva tipa treninga uz 28% porasta anaerobnih sposobnosti nakon 6 nedelja primene Intervalnog treninga. Ipak, i danas imamo relativno malo naučnih informacija o relativnom intenzitetu ovog modela treninga kao i o energetskoj potrošnji sprovođenjem istog! Grupa istraživača sa Univerziteta Viskonsin (SAD) je na uzorku 16 treniranih ispitanika utvrđivala intenzitet i energetsku potrošnju primene Tabata modela treninga u trajanju od 20 minuta (4*4 min sa 1 min pauze). Rezultati istraživanja su pokazali da ispitanici ostvaruju relativni intenzitet od 86% od maksimalne srčane frekvence tj. oko 75% maksimalne potrošnje kiseonika. Takođe, koncentracija laktata u krvi je prosečno iznosila 12mmol/l i ostvarena je energetska potrošnja u rasponu od 240-360 kilokalorija! “Ovaj tip treninga zadovoljava preporuke ACSM u smislu razvoja kardiorespiratorne sposobnosti. Takođe, ostvaruje se značajna energetska potrošnja!”-zaključuju autori. Istraživanje je objavljeno u oktobarskoj svesci  časopisa Journal of Sports Science and Medicine za 2013 godinu

Advertisements

Napiši komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s