KOJI NAČIN ZAGREVANJA DOPRINOSI POBOLJŠANJU SPRINTERSKOG IZVOĐENJA?

shutterstock_153170546-633x421

Zagrevanje kao oblik pripreme za određene fizičke aktivnosti ima važnu ulogu iz više razloga: smanjuje krutost  mišića, poboljšava cirkulaciju, priprema telo za  povećanu aktivnost (stres), smanjuje rizik od povređivanja i poboljšava mišićnu kontrolu. Pored nabrojanih dobrobiti zagrevanja postoje i određene korelacije sa nekim sposobnostima pa je zbog toga vrlo važan izbor vežbi u zagrevanju.

Vrlo često se kao sastavni deo zagrevanja koriste funkcionalne vežbe iako ne postoje jasno dokazani pozitivni efekti na izvođenje. Studija sprovedena od strane tima stručnjaka Bob asocijacije u Berchtesgadenu (Nemačka) bavila se uticajem primene funkcionalnih vežbi tokom zagrevanja na sprinterske performanse. Na uzorku od 121 elitnog mladog fudbalera uzrasta od 13. do 18. godina sprovedena su 2 različita protokola zagrevanja. Prvi program zagrevanja obuhvatio je petominutno nespecifično trčanje, vežbe koordinacije, istezanje i ubrzanja, dok se drugi program sastojao od pomenutih vežbi prvog zagrevanja sa dodatnim funkcionalnim vežbama. Nakon svakog programa zagrevanja ispitanici su testirani pravolinijskim (linearnim) sprint testom (30m) i krivolinijskim (nelinearnim) sprint testom (30m). Rezultati su pokazali da funkcionalne vežbe dodate na generalno zagrevanje nemaju dodatnog efekta na sprintersko izvođenje tj. funkcionalne vežbe nisu dovele do dodatne aktivacije koja bi imala pozitivan efekat na sprint. Autori savetuju da bi zagrevanje za sprinterske aktivnosti trebalo da sadrži nespecifično trčanje, vežbe koordinacije, vežbe istezanja i ubrzanja. Rad je objavljen u aprilskoj sveci časopisa Journal of Strenght and Conditioning Reserach za 2013. godinu.

Advertisements

Napiši komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s